02 november, 2007

Rekor och glasnudlar

Med inspiration från receptet här så slängde jag igår ihop en middag ute hos mina föräldrar i Tyresö där jag och J bor medans vi får lägenheten fixad.
Enligt recept ovan men med lite enklare ingredienser:
Ett halt kilo färdigskalade räkor, jag tog på plastburk, det funkar bra
2 burkar svarta bönor
2 dl cashewnötter
2 förpackningar sugarsnapps/sockerärtor (helst sugarsnapps)
2 vitlöksklyftor (glömde att ha i dessa dock)
ca 4 cm ingefära
2 röda, långsmala chilifrukter
2 limefrukter
Soja

Till detta gjorde jag en tomatsalsa med färsk koriander

Småtomater, gärna blandade sorter, grovhackade
En kruka färsk koriander, hacka inklusive stjälkar
Pressad citron efter smak
En skvätt balsamvinäger
En röd chilifrukt, hackad
Ett par rejäla nypor salt

Inga kommentarer: